Naslovna / Sehara / Ličnost / Rad na sebi / Kako organizirati vrijeme?

Kako organizirati vrijeme?

Uspješni ljudi organiziraju vrijeme s ciljem da imaju osjećaj učinkovitosti i zadovoljstva na kraju dana. Uspješni ljudi maksimalno iskoriste svaku minutu svoga dana. Uspješni ljudi svoju energiju usmjeravaju prema ostvarenju cilja što im omogućava dobivanje na vremenu umjesto gubitak vremena. Navesti ćemo neke od načina kako organizirati svoje vrijeme i otkloniti ono što nam “krade” vrijeme tokom jednog radnog dana.

1. Analizirajte načine na koje trošite svoje vrijeme. Tek kad otkrijete gdje činite pogreške u korištenju svog vremena, možete ih uspješno i otkloniti.

2. Razlučite zadaće na važne i hitne. Svakog jutra provedite 10 minuta utvrđujući 4 ili 5 stvari koje su najvažnije tog dana.

3. Pripremite se za radni dan – prije nego se bacite na posao, trebali biste se mirno pripremiti za taj dan, na taj način da:
Usporedite ono što ste prema dnevnom planu trebali postići s onim što ste stvarno i obavili. Provjerite koje zadatke niste obavili i koje morate prenijeti sljedeći dan. Manje poslove poput pregledavanja pošte koji su ostali neobavljeni tijekom dana, pokušajte završiti još tog istog dana.
Sastavite dnevni plan za sljedeći dan. Na taj vas način navečer prije spavanja neće mučiti nemirne misli o tome što ćete sutra sve još morati obaviti.

4. Pratite pokazatelje svoje učinkovitosti. Utvrdite svoj osobni dnevni ritam kako biste obavljanje kompliciranih i važnih poslova planirali za period visoke efikasnosti. U periodu najniže učinkovitosti trebali biste se opustiti i to vrijeme iskoristiti za društvene kontakte i rutinske aktivnosti.

5. Odvojite vrijeme za odmor. Predugi, intenzivni rad se ne isplati, budući da koncentracija i učinkovitost popuštaju i da se počinju potkradati greške. Nemojte na stanke gledati kao na rasipanje vremena, već kao na oporavak i ponovno punjenje energijom.

6. Ne bavite se nevažnim stvarima. Za sve što radite, provjerite je li to zaista nužno. Ako analizirate svoj radni dan, vidjet ćete da neke poslove uopće niste trebali raditi i da ste na njih bespotrebno potrošili svoje vrijeme.

7. Riješite se kradljivaca vremena. Hodnici brojnih poslovnih organizacija su puni uredskih uljeza koji traže mogućnost da pobjegnu od posla i nekoga kome bi se „utrpali“ i čavrljali.Ako ne želite da vas ometaju u radu, svakog koji ulazi u vaš ured dočekajte na nogama, tako i ostanite, jer je to najbolji znak, istina ne i uljudan, da nemate puno vremena za razgovore. Ako vam netko nenajavljeno ulazi u ured i pita vas imate li „par minuta“ vremena, najbolje ćete uraditi ako kažete da ste zauzeti, da vam je žao i da nemate vremena.

Da li ste čitali?

Izbjegavanje štetne ‘e-hrane’

Hrana je neophodna u životu. Ali ukoliko se prejedate (bez obzira na hranljivu vrijednosti) možete …